קטגוריות
כללי

היתרונות של הדפסת ספרים בכמויות קטנות

האפשרויות שעומדות בפני סופרים חדשים בעידן הדיגיטלי היו כאלו שסופרים בעבר הרחוק יותר יכלו רק לחלום עליהם. כיום כל סופר חדש יכול לגייס כספים למימון הדפסת הספר שלו, לפרסם אותו ברשתות חברתיות ולמכור אותו ישירות לצרכן הסופי באמצעות אתר מכירות ברשת. איך גם אתם יכולים לעשות זאת – בכתבה הבאה.

במשך עשרות שנים היו סופרים חדשים תלויים בחסדים של עורכים לשוניים ובעלי הוצאות הספרים הגדולות כדי שבכלל ימצאו את הזמן לקרוא את הספר שלהם ואולי לזמן אותם לפגישה לגבי הוצאה לאור של הספר.

הכוח היה רק של כמה חברות הוצאה לאור גדולות בישראל שרובן גם החזיקו בבתי דפוס גדולים שיכלו להדפיס אלפי עותקים בכל מהדורה של ספרים וגם לממן פרסום, שיווק והפצה של הספרים לחנויות ברחבי הארץ.

היום המצב שונה לחלוטין וכל סופר מתחיל יכול להדפיס את הספר בכוחות עצמו ומבלי להיכנס להתחייבויות כספיות גדולות לשם כך או להיתקל במשוכה גבוהה של ערוצי הפצה וכדומה.

איך תוכלו כיום להוציא לאור ספר ראשון בקלות?

התהליך של הדפסת ספרים כיום הוא פשוט וקל מאוד ביחס לעבר. כל שיש לעשות הוא להתנהל נכון.

השלב הראשון – כתיבת הספר

ראשית כל אתם חייבים לכתוב את הספר שלכם כמובן. רק כאשר יש לכם ביד ספר מוכן שאתם מרגישים שלמים אתו והוא קיבל פידבקים חיוביים מקרובי משפחה או בן\בת הזוג שלכם, אתם יכולים להתקדם הלאה.

השלב השני – גיוס המונים

יש כמה אתרים בישראל שמציעים גיוס המונים לסופרים מתחילים. השיטה היא כזאת שמאפשרת לחובבי ספרות לתמוך בהפקת הספר שלכם באמצעות תרומה קטנה במדרגות שונות שאתם קובעים להם תמורה כלשהי. דוגמא לכך: מדרגה ראשונה תרומה בסך 80 שח מזכה את התורם בעותק של הספר. מדרגה שניה תהיה בסך 100 שח והתמורה תהיה עותק של הספר חתום על ידי הסופר. מדרגה שלישית תהיה בעלות של 150 שח ותכלול עותק חתום של הספר ומפגש חברתי עם הסופר בהשקת הספר וכן הלאה. אתם קובעים את סכום הגיוס שדרוש לכם ועליו להיות ריאלי כדי שתעמדו בו ותצליחו בגיוס, אחרת לא יהיה לכם תקציב מימון לספר.

השלב השלישי – רשתות חברתיות

כולנו חברים לפחות ברשת חברתית אחת וכדאי מאוד להיות פרושים לפחות על 3-4 רשתות חברתיות מובילות לפני שיוצאים בגיוס המונים או במהלכו. רשתות חברתיות מומלצות הן כמובן פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב או טיקטוק. באמצעות פעילות ברשתות הללו תוכלו לקדם את קמפיין שלכם לגיוס מימון להדפסת הספר ו/או להכריז על כך שאתם מתקרבים לתאריך השקה של ספר חדש.

השלב הרביעי – הדפסה של הספר

הגעתם לרגע האמת –הדפסת הספר שלכם. הדפסת ספרים בכמויות קטנות על פי היקף הגיוס שלכם או אפילו כמה עותקים מעבר לכך לצורכי מכירה ישירה שלכם אפשרית רק בבית דפוס דיגיטלי. הדפסת ספרים במכונות דפוס דיגיטליות אפשרית בכל כמות שתבחרו, במהירות ובאיכות גבוהה ביותר. מזמינים 100-200 יחידות של הספר ויוצאים לדרך.

השלב החמישי – דף נחיתה או אתר אינטרנט

כתבתם, פרסמתם, גייסתם והדפסתם את הספר. כעת נותר לכם מכור אותו ואת זה תעשו באמצעות דף נחיתה מעוצב או אתר אינטרנט שמספר על הספר, עליכם ועל הדרך לרכוש את הספר און ליין. הגולשים משלמים לכם ישירות ואתם מוציאים את הספר במשלוח אליהם עד הבית. בלי מתווכים ותלול בחנויות ספרים. כמובן שתמיד כדאי לנסות ולהציע את הספר למכירה בחנויות ספרים פיזיות אבל זאת כבר לא חובה כמו פעם.

זהו, אתם סופרים חדשים עם ספר שכתבתם והוא עכשיו נמכר ומופץ בדיוק כפי שחלמתם בתחילת התהליך.